Monday, June 25, 2007

Aplikasi Java ME utk Handphone

Best gak buat programming nie. Walaupun pening kepala memikirkn konsep dan penggunaan kod, tp mmg best... X tau la kalo untuk org2 yg mmg xminat coding2 nie... hehehe...

Java ME... apa aku nk ckp psl Java ME nie. yg penting skali, nie antara bahasa pengaturcaraan utama untuk kebanyakan telefon bimbit skrg. Kalo telefon yg guna Symbian OS tu, ada lg bahasa pengaturcaraan lain mcm C++, C# dan dotNET. tp aku x igat, apa dotNET. hehehe...

Nie antara projek Java ME yg aku dh buat... Versi asas dulu... nnt la, kalo ada msa, aku nk buat versi advance lak. interface yg lagi cantik... tp aku kena blajar Canvas dulu... lg pening... Klik untuk download...
  1. Solat ME (versi K. Terengganu) --> nie la projek final year aku....
  2. Kalkulator BMI
  3. Zakat Pendapatan
  4. Ramalan CGPA
Kalo berminat nak try aplikasi yg aku dh bangunkn nie... juz email me.... n kalo ada yg sudi nk menderma pun, juz email me... Wish me good luck....

1 comment:

Anonymous said...

hai....
sebenonye tak bp phm mendatang nie...
tp penah tgk ar
canggih gak...
cayok syg...
cipte banyak2 lg....
wat koleksii..